شوک‌های اقلیمی می‌توانند مرگ و میر ناشی از درگیری‌ها را افزایش دهند

صندوق بین المللی پول (IMF) در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر کرد تغییرات آب و هوایی را تهدیدی برای تشدید درگیری در کشورهای آسیب‌پذیر در سراسر جهان خواند و هشدار داد که خطر افزایش مرگ و میر در این کشورها وجود دارد.

این سازمان در گزارش خود آورده است که هرچند شوک‌های اقلیمی به تنهایی ممکن است باعث بروز ناآرامی‌های جدید نشوند، با این حال «به‌طور قابل ‌توجهی درگیری‌ها را بدتر کرده‌اند و سبب تشدید مواردی نظیر گرسنگی، فقر و آوارگی شده‌اند.»

صندوق بین المللی پول برآورد کرده است که تا سال ۲۰۶۰، مرگ و میر ناشی از جنگ می‌تواند ۸.۵ درصد در کشورهای به اصطلاح آسیب‌پذیر و متاثر از درگیری و تا ۱۴ درصد در کشورهایی که با افزایش شدید دما مواجه هستند افزایش یابد.

در مجموع، ۳۹ کشوری که نزدیک به یک میلیارد نفر و ۴۳ درصد از افراد فقیر جهان را در خود جای داده‌اند توسط صندوق بین‌المللی پول در لیست «کشورهای آسیب‌پذیر و متاثر از درگیری» طبقه‌بندی شده‌اند. بیش از نیمی از این کشورها، که تحت فشار شدید تغییرات آب و هوایی قرار دارند، در قاره آفریقا واقع هستند.

صندوق بین‌المللی پول در گزارش خود همچنین هشدار داده است که بیش از ۵۰ میلیون نفر دیگر در این کشورها ممکن است تا سال ۲۰۶۰ به دلیل کاهش تولید مواد غذایی و بالا رفتن قیمت‌ها به گرسنگی کشیده شوند.

Related Posts

No results found.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Fill out this field
Fill out this field
Please enter a valid email address.